05:23 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

بازار برق

جایگاه طلایی برای تجدیدپذیرها
نماد برتر- با شیوع ویروس کرونا و کاهش مصرف برق در دنیا توجه به انرژی های تجدیدپذیر افزایش یافته و به نظر می رسد که جایگاه طلایی در انتظار انرژی پاک باشد.
ارزش ۳۴۸ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریالی معاملات در بورس انرژی / اختصاص بیشترین حجم معاملات به بازار فیزیکی
نماد برتر- بنابر آمار معاملات امروز چهارشنبه ۳۰ مهر ماه بورس انرژی، ارزش کل معاملات این بازار ۳۴۸هزار و ۵۱۲میلیارد و ۴۷۴میلیون و ۳۶هزار و ۳۵۰ریال بود که حجم عمده آن به بازار فیزیکی این بورس تعلق داشت.
رونق بازار خرید اوراق گواهی ظرفیت نیروگاه‌ها توسط مشترکان مشمول
نماد برتر- معاون برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی از رونق بازار خرید اوراق گواهی ظرفیت نیروگاه‌ها توسط مشترکان مشمول خبر داد.
رونق بازار خرید اوراق گواهی ظرفیت نیروگاه‌ها
نماد برتر- معاون برنامه‌ریزی شرکت برق حرارتی با اشاره به رونق بازار خرید اوراق گواهی ظرفیت نیروگاه‌ها توسط مشترکان مشمول، گفت: تاکنون ظرفیت مطمئنه نیروگاه‌های ماهشهر، جهرم و شیروان در بورس انرژی پذیرش شده و در حال حاضر ۲۲۷ مگاوات از آن توسط متقاضیان خریداری شده است.
تفویض اختیار توزیع سهمیه اقلام اساسی برنج، شکر، گوشت مرغ و قرمز به استان‌ها
نماد برتر- سخنگوی ستاد تنظیم بازار کشور گفت: بر اساس مصوبات ستاد تنظیم بازار کشور، کارگروه‌های تنظیم بازار استان‌ها اجازه دارند تا در مواقعی که سهمیه توزیع برنج، شکر، گوشت مرغ یا قرمز و سایر اقلام به استان‌ها تخصیص می یابد، میزان توزیع در بخش صنف، صنعت و خانوار و همچنین شبکه های منتخب را تعیین و انتخاب کنند.
بالاترین میزان ظرفیت قراردادهای دوجانبه برق به ثبت رسید
نماد برتر- حجم قراردادهای دوجانبه برق در سطح کشور طی شهریور ماه سال جاری، به بالاترین میزان ثبت شده تاکنون رسید.
استارت تعمیرات نیروگاهی زده شد
نماد برتر- به منظور افزایش آمادگی نیروگاه ها برای پیک تابستان سال آینده برنامه ۱۰۰ هزار مگاواتی تعمیرات سالانه نیروگاه‌های برق کشور آغاز شد.
بورس، محل مناسبی برای تعیین قیمت واقعیِ برق
نماد برتر- متولی‌زاده گفت: در تنظیم قیمت برق به دنبال متعادل کردن عرضه و تقاضای برق هستیم و در این زمینه مصوباتی در دست پیگیری داریم که بورس هم می‌تواند به این تعادل عرضه و تقاضا کمک کند.
ایران بازار برق عراق را از دست نخواهد داد
نماد برتر- علی رغم اینکه کشور عربستان و ترکیه برای تامین برق عراق ابراز تمایل کردند و صحبت هایی نیز میان این کشورها صورت گرفته است اما طبق اعلام وزیر نیررو بازهم نگرانی برای از دست دادن بازار برق عراق وجود ندارد.
ارزش مالی سبد صادرات پتروشیمی ایران چقدر است؟
نماد برتر- سخنگوی اتحادیه صادرکنندگان فرآورده‌های نفت، گاز و پتروشیمی گفت: ارزش مالی صادرات صنعت پتروشیمی حدود ۱۲ میلیارد دلار است، شش تا هفت میلیارد دلار نیز صادرات فراورده های نفتی داریم که بخشی از آن به واسطه صنعت پتروشیمی تامین می شود، علاوه بر این در این میان پنج تا شش میلیارد دلار نیز صادرات برق و گاز داریم که بدین ترتیب ارزش سبد صادراتی انرژی کشود حدود ۲۵ میلیارد دلار می شود.
برق در عسلویه سود ساخت
نماد برتر - در حالی که پس از چندین سال شرکت های تولیدکننده برق نیز مجوز افزایش نرخ را گرفتند اما؛ «بمپنا» اذعان داشته شرایط به گونه‌ای است که نرخ های فروش کمتر از سقف ابلاغی خواهد بود.
زغال سنگ ایران رینگ صادراتی بورس انرژی را گرم می‌کند
پایگاه خبری راد: مدیرعامل بورس انرژی با بیان اینکه معامله کالاها در این بورس به شفافیت کمک می‌کند، گفت: پیگیر هستیم که عرضه زغال سنگ در بورس انرژی ایران هم در رینگ داخلی و هم در رینگ صادراتی افزایش پیدا کند و بتوانیم بخشی از بازار زغال سنگ ایران را به بورس انرژی منتقل کنیم.
برای نفت آمریکا هیچ جا خانه نمی‌شود
پایگاه خبری راد: هر کسی که بخواهد دیدگاه غول‌های نفتی درباره بازار انرژی را درک کند باید به پیشنهاد خرید ۵۰ میلیارد دلاری شرکت شورون به شرکت آنادارکو پترولیوم که جمعه گذشته مطرح شد، نگاهی بیاندازد.
واکنش بورس به متغیرهای کلان اقتصادی و سیاسی
پایگاه خبری راد: با عبور از تعطیلات نوروزی، بازار سرمایه شاهد افزایش حجم و ارزش معاملات بوده است. در این روزها متغیرهای اقتصادی و سیاسی مختلف که روی قیمت ارزهای خارجی تاثیر دارد معاملات بورس را نیز متاثر کرده است.
تاسیس بازار برق منطقه‌ای بین ایران و کشورهای سازمان همکاری اقتصادی اکو
پایگاه خبری راد: مدیرکل دفتر تجارت خارجی برق شرکت توانیر با اشاره به مزایای ایجاد ارتباط الکتریکی میان کشورها و استفاده دو سویه طرفین در زمان نیاز، از تاسیس بازار برق منطقه‌ای بین کشورهای سازمان همکاری اقتصادی اکو خبر داد.